(1)
Štandardmi kvality dodávky pitnej vody verejným vodovodom (ďalej len dodávka vody”) sú
a) dodržanie limitných hodnôt ukazovateľov kvality dodávanej pitnej vody podľa osobitného predpisu,3
b) dodržanie množstva vody za jednotku času dohodnutého v zmluve o dodávke vody,4ak toto množstvo nie je dohodnuté v zmluve o dodávke vody, podľa prevádzkového poriadku verejného vodovodu5a ak toto množstvo nie je určené ani v prevádzkovom poriadku verejného vodovodu podľa smerných čísel spotreby vody ustanovených osobitným predpisom,6
c) dodržanie lehoty podľa odseku 3 na odstránenie príčin nedostatočného množstva vody,
d) dodržanie hodnôt pretlaku vody okrem udalostí podľa osobitného predpisu,7dohodnutých v zmluve o dodávke vody, ak tieto hodnoty nie sú dohodnuté v zmluve o dodávke vody podľa prevádzkového poriadku verejného vodovodu a ak tieto hodnoty nie sú určené ani v prevádzkovom poriadku verejného vodovodu podľa osobitného predpisu,8
e) dodržanie lehoty podľa odseku 3 na odstránenie príčin nedostatočného pretlaku vody vrátane udalostí podľa osobitného predpisu,7
f) nepretržitá dodávka vody okrem prerušenia alebo obmedzenia dodávky vody podľa osobitného predpisu9alebo prerušenia, ktorého príčinou je porucha na vodovodnej prípojke vo vlastníctve odberateľa,10
g) opätovné obnovenie dodávky vody po predchádzajúcom prerušení alebo obmedzení dodávky pitnej vody v lehote
1. podľa osobitného predpisu,11
2. do 2 pracovných dní podľa osobitného predpisu,12odkedy sú preukázateľne odstránené dôvody, pre ktoré je prerušená dodávka vody,
3. do 40 hodín podľa osobitného predpisu13od nahlásenia poruchy na vodovodnej prípojke, ktorej vlastníkom je regulovaný subjekt, a to aj, ak je dodávka vody prerušená len v súvislosti s…